Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-17, 09:19   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.471
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alder for å se American History X?

Den er viktig å få med seg ja, men jeg har aldri skjønt dette hastverket med at ungdom må få med seg gode filmer før de egentlig er gamle nok, enten til å forstå budskapet fullt ut, eller til å takle svært brutale scener. Filmen blir ikke dårligere av at man venter til ungdommen er litt mer moden, den går jo ingen steder. Jeg har både lest bøker og sett filmer om igjen, i voksen alder, som jeg leste eller så da jeg egentlig var for ung, og innsett at jeg egentlig ikke skjønte særlig mye av det første gangen. Ungene blir da alltids fort nok voksne, jeg har det ikke travelt.

Den eneste grunnen til at jeg ville følt at det hastet å vise en slik film var om jeg følte at ungene mine var på vei i feil retning, for å riste dem løs og få dem på andre tanker. Men så lenge det ikke er noe som tyder på det viser jeg heller filmer som er beregnet på deres alder. Noe annet var om fjortenåringen selv kom og spurte om å få se den, selvsagt. Da hadde jeg snakket om hva han kunne forvente seg, og latt han få lov hvis han ønsket det. Men jeg hadde ikke prakket den på han når han var yngre enn aldersgrensen, uten at han selv hadde bedt om det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 14-02-17 kl 09:24.
My er aktiv nå   Svar med sitat