Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-16, 14:47   #55
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Jeg har når begynt på ca 10 innlegg bare for å slette igjen - men jeg prøver. Kvinneforakt er en reell ting. Det er bare å lese teksten på en random russelåt, så ser man tegningen. Vi har fått et økt fokus på misbruk, voldtekt, vold og generell kvinneforakt. Vi løser ikke dette ved å si "Se - damer kan også være slemme/voldelige/behandle andre respektløst". Vi løser det ved å 1) adressere reelle problemer slik de er. Hvis 75 menn og en kvinne har drept ektefellen sin over en gitt tidsperiode, må vi lete etter årsaken til at menn dreper sine partnere/ekspartnere i større grad enn kvinner gjør. Vi må ta tak i problemet der det faktisk er - nemlig at menn i større grad ser på drap som en utvei til å gjenopprette krenket ego enn kvinner gjør- og så må vi se på hva som på genrell basis må til for at folk skal respektere alle liv i slik grad at de ikke skader/dreper/utnytter andre. Når det gjelder seksualitet og unge, må alle snakke med sine. HI snakket om å snakke med sine to sønner om dette - fordi de er i rette alderen. Hun nevnte spesifikt at datteren hittil er alt for ung til denne snakken - men hun sa da vitterlig ikke at hun ikke skulle ta praten med henne.
Jeg kjenner flere menn som er tilsynelatende gode samfunnsborgere, men som ved flere anldemninger har utøvd helt utilbørlig makt og kontroll over kvinner i sitt liv. Jeg tenker at skikkelige menn som har repsekt for andre, kan påvirke menn som ikke har det, ved å være tydelige på hva som er greit eller ikke. Og jeg tenker også at det er spesielt viktig at menn har slike bevisste hodninger, fordi noen av disse guttene/mennene jo har som grunnleggende problem at de ser på det annet kjønn som mindre verdig deres respekt. Da hjelper det lite at den dame som de ikke har respekt for sier at de må skjerpe seg/oppføre seg annerledes.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat