Tråd: Leiebil USA
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-04-18, 22:04   #9
Reiselyst
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2017
Innlegg: 33
Reiselyst har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Leiebil USA

Her er litt av mine erfaringer rundt leiebil i USA:

Bruker du søkemotor når du booker?
Ja jeg bruker alltid søkemotorer som feks Autoeurope, Rentalcars eller Expedia.
Kun norske, søkemotorer rettet mot det amerikanske markedet har ofte ikke alle forsikringer inkludert.

Er det bilutleiere du foretrekker?
Har gode erfaringer med Alamo og leier stort sett via dem. Sixt er ok om du er på utkikk etter litt spesielle biler (sportsbiler, kabriolet).

Booker du med ekstra forsikringer
Nei, jeg booker stort sett via Autoeurope og da er alle nødvendige forsikringer inkludert. I utleieskranken forsøker de alltid å selge på "Roadside Assistance Plus" som dekker punkteringer, mistede nøkler osv. Den dropper jeg.

Bilseter til barn
Kommer helt an på hvor lenge man skal være borte. Er det snakk om en 3 ukers roadtrip kan det lønns seg å kjøpe en bilstol.

Bombrikke
Alamo har bombrikker i alle bilene sine i hvert fall i Florida. Du betaler 20 USD i administrasjonsavgift for hele leieperioden + de reelle bomutgiftene. Det syntes jeg er en smidig løsning.

Velger dere full til full tank eller annen drivstoff-løsning?
Velger sort sett Gold pakken hos Alamo, da er en tank med bensin inkludert og jeg leverer med tom tank. Gold pakken inkluderer også ekstra sjåfører.

Erfaring med å hente/levere bil i forskjellige byer?
ikke noe problem, alle de store utleierne tilbyr dette. Innenfor Florida og California er det normalt gratis, ellers tilkommer en enveisavgift.

Husk å lei stor nok bil, spesielt hvis du skal ha med barn. Mange bommer på bagasjeplass:-)


Sist redigert av Reiselyst : 20-06-19 kl 18:17.
Reiselyst er ikke aktiv   Svar med sitat