Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-23, 09:34   #31
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 14

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Tanker som surrer.

Hvor konkret er egentlig ordvalget fra lærer og helsesykepleier? Når de ringer og sier de er bekymra for datteren min. Er det bekymringsmelding og barnevernet neste, liksom? De har gitt utrykk for å bli "beroliget"av at Viber påkoblet og har helsevesenet på.

Hs sa jo at hun vil bare hjelpe. At vi kan ta med hennes bekymring, hennes tall for vekt og lengde og hennes ord på bekymring inn i konsultasjonen med barneavdelingen på sykehuset sånn at de ikke bare gir slipp på henne selv om hun ikke har refluks, for noe er galt.
Lærer ble også "beroliget" av at vi jobber med saken og der likt på det, og særlig av at jeg altså bestilte en time hos fastlegen før den telefonkonsultasjonen med sykehuset som er om 2,5 uke.

På dagtid i telefonen så virker det fint.

På natta så surrer tankene. Min mors første reaksjon var nemlig "ringer de barnevernet ?" Det har hun hørt før om unger som er "undervektig uten en grunn". Vel, hunner undervektig, men det er sånn sett ikke uten en grunn. Og hun har vært sånn i 12 år. Vipper mellom undervekt og litt over. Det er bare at de fleste undervekt er tatt hjemme og dette er vel en av de første som er registret sånn i det offentlige. Men hs er heller ikke bekymra for undervekt i seg selv, men det at jenta åpenbart ikke har det bra, har vondt i magen, spiser lite og har lite matlyst. ( Og lærer kan rapportere om flere dager på rad med vondt i magen og hun er jo så tynn!"

Og altså, jeg er også bekymret for henne. Det er noe som ikke er som det skal. De bekymringene er greit nok.

Men. Hvor konkret er det ordvalget til skolen. Er vi under lupen her ?

Tanker. Dumme tanker.

Ville aldri meldt til barnevernet i en slik sak. Helt uaktuelt.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv