Vis enkelt innlegg
Gammel 09-08-17, 09:33   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dersom du fikk styre amerikansk politikk i ett år

Jeg hadde rett og slett reformert hele styringssystemet, tror jeg. Fordi det hjelper ikke å ta over i ett år, for så å oppleve at de som så tar over igjen ødelegger alt man har forsøkt å gjøre.

Og ellers;

- "single payer healthcare", dvs. offentlig finansiering av sykehusene over skatteseddelen og gratis helsetjenester til alle (med inntektprøvet egenandel). Dvs. det man har i hele resten av den vestlige verden.
- Gratis høyere utdanning.
- Lengre utdanning for politifolk
- Våpenkontroll og avvæpning av sivile vakter og de fleste typene politi (selv om det siste strengt tatt ikke er noe jeg kunne klart på et år, da det krever endring av den amerikanske grunnloven).
- Begrenset adgang til å "kjøpe" politikere i valgkamper og gjennom lobbysystemer
- Lengre valgperioder for representantene i House of Representatives, begrense antall ganger en politiker kan bli gjenvalgt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat