Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-18, 22:47   #76
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinn-off: Forventes det at alle undommer har ski?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Selvfølgelig kan ikke alle få til alt. Men i "den norske folkesjela" skal liksom alle til en viss grad mestre å gå på ski. Såpass at man skal kunne gå noen kilometer på skolens skidag. Og når man alltid til en viss grad har mestret det, så vil jeg tro det er vanskelig å sette seg inn at det ikke bare er litt kjedelig å være sist og at man får tenke at pytt pytt, alle får ikke til alt.

Men nå synes jeg faktisk ikke det høres ut som om noen av dem som i tråden sier at de lar barna skulke skidager har barn med det problemet? Dersom jeg hadde hatt et barn som virkelig hadde prøvd og prøvd og ikke klart å lære seg å gå på ski, hadde jeg kanskje vurdert å la dem bli hjemme fra skidag jeg også dersom det virkelig ikke var alternativer. Men her beskrives det jo bare at barna ikke har lyst, ikke liker det, ikke har øvd noe særlig, at foreldrene ikke liker det, at "vi ikke går på ski så jeg lar dem skulke" etc. Det er jo noe helt annet?

I hovedinnleggers tilfelle er det til og med et ganske stort barn som selv har valgt dette (men som antagelig gikk på ski noe til han var 12?). Det er jo bare å gå ut og øve litt, så kommer han seg jo gjennom dette om han vil. Det står ingenting om at han har øvd og ikke får det til, han vil bare ikke gå på ski.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat