Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-21, 19:00   #24
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er usikker. Jeg har ikke hørt og lest alt som er laget om saken i det siste, fordi jeg oppfatter det som ekstremt biased, og laget av lekmenn som verken er politi, etterforskere, eller jusseksperter. Jeg oppfatter det som kampanjejournalistikk som (bevisst eller ubevisst) utelater informasjon som ikke støtter deres sak, og som også mistolker bevis.

Jeg mener selvsagt at folk skal ha mulighet til å få saken sin gjenopptatt, men jeg tror ikke det er nye beviser for at han er uskyldig her. Jeg tror det gamle bevis for at han er skyldig som er glemt, og som dermed ikke vektlegges like mye lenger.

Jeg tenker Tallulah har veldig mange gode poenger. Jeg leste (men greier dessverre ikke å finne den i farten) en artikkel som påtalemyndigheten skrev. Og jeg ble i alle fall overbevist om at VK var skyldig da jeg leste den. I tillegg ønsker påtalemyndigheten å ilegge VK forvaring.

Jeg er usikker på om media greier å ... hmm ... har litt problemer med å formulere meg ... gå ut av den modusen som er å støtte de som er "imot makta"? VK har jo virkelig kjempet for å få opp saken sin og prosedert mye i media (samme kan man jo si om Erik Jensen btw Der klarer jeg enda ikke å skjønne hvor pengene har tatt veien? Det å gjøre seg til kjeltring for et bad og en klokke? Er det mulig?). Jeg tenker at man får bare en side.

Dette med DNA beviset feks. Påtalemyndigheten i den saken sa at det måtte ha vært noen sammen med JA, både på grunn av tidsrammen og DNA-sporene. DNA-sporene utelukker heller ikke VK, selv om de ikke 100% identifiserer ham.

Tror uansett det er bra at saken gjenåpenes. 20 år er lang tid, viktig at det ikke bare blir VK som får si sitt i 20 år.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat