Tråd: Hage 2023
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-23, 20:47   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hage 2023

Jeg er ikke helt i hagemodus enda. Galathea: når det gjelder chili og paprika så er det vel bare å prøve holde liv i de, med litt vann og lys? Står det litt kjølig, kanskje? Tenker det er vinter fremdeles og at jeg ville ventet litt med mye lys, varme og vann.

Vi har flyttet til ny bolig, så jeg får ny hage :O som jeg ikke helt vet hva inneholder! Ellers har jeg jo alt av hageaktiviteter på hytta, også drivhuset.

Her i vårt nye hus må jeg finne et egnet sted å dyrke litt planter på nå fremover, men jeg tror ikke jeg orker styre med de tidligste sortene i år, vi har andre ting vi må ordne opp i her hjemme, som å få ryddet skikkelig i boder og pakke ut alt. Jeg har en plan om å lage et planterom i en utebod/garasjekjeller etterhvert/neste år (?), det tror jeg blir bra til dyrking!

Så jeg dropper nok chili og paprika, kan kjøpe meg et par planter på hagesenteret eller hagelaget. Samme med blodbeger, der har jeg en del hagevenner som sikkert ofrer et par planter til meg.

Men tomater må jeg ha, og agurk, og physalis var gøy. Og så må jeg fundere på hva slags grønnsaker jeg skal ha i år, jeg har alltid dyrket purre men det blir jo faktisk ikke spist opp, så kanskje jeg skal prøve noe annet neste år.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat