Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-07, 15:36   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere sukkerfri barnehage ?

Ja!

Etter noen år med kaker/saft/is/kjeks flere dager i uka i barnehagen, skal det bli spennende med oppstart i ny barnehage. Man kan jo tenke seg at da 40 barn + 10-12 voksne skal feire bursdag, og det i tillegg er med godteri på tur hver uke, vafler hver gang de har for mye melk igjen ved ukeslutt og ellers småkaker hele desember, is og saft alle varme sommerdager osv osv så blir det ikke "av og til". Det blir flere dager hver eneste uke.


Den nye barnehagen legger vekt på kosthold, de skal få skikkelig grovbrød, frukt og grønt hver dag. Noen ganger skal de lage varm lunch. De store barna (3-6 år) skal få bli med på matlaging av og til. På bursdager skal bursdagsbarnet få kle seg ut etter eget ønske, og h*n skal få velge hvilken sang de skal synge før maten. De skal muligens la bursdagsbarnet velge en varm lunch. Jeg husker selv hvor spennende det var å ferie bursdag på skolen, og der fikk vi da aldri noe kake. Det var flagg på pulten og bursdagssangen som var hovedsaken.


Jeg forstår ikke helt hvorfor dette er hysteri..? Det er ikke slik at personalet skal messe til barna om det skumle sukkeret. Det er vel ikke noe tema vil jeg tro. Det er nok heller vi foreldre som er mest opptatt av disse kakene. Om barna aldri får søtsaker i barnehagen vil det blir helt naturlig for dem.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat