Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-06, 23:24   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes dere om å velge kirken på grunn av tradisjon?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg for min del synes det er feil å velge religiøse seremonier om man ikke mener noe med det.

Jeg tror ingen velger religiøse seremonier uten å mene noe som helst med det. Det de mener (f.eks. at det er en vakker seremoni, eller at tante Agathe vil sette pris på det, eller at det er en tradisjon de liker) trenger selvsagt ikke å være noe som de selv eller andre ville kalle "religiøst", men en eller annen mening eller betydning har det, ellers ville de ikke valgt det. Og så lenge kirken er åpen for at man tar del i seremoniene på det grunnlaget man ønsker, så synes jeg ikke noen andre har noe med å si at det er feil å velge slik. (Man kan selvsagt være veldig klar på at man selv aldri ville gjort det, men det er en annen sak.)

Jeg synes derimot det er åpenbart feil å klage og mase om at folk skal velge noe som de selv føler er feil for dem å velge, slik din svigermor gjør. Frekt og utidig, synes jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat