Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-18, 13:45   #62
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Informasjon om hvordan mat "virker"

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

eksempler:

Honning er ikke sunnere enn sukker.

Kokosprodukter - sies å inneholde mye korte mettede fettsyrer, som forbrennes mye raskere. Sannheten er at det er en veldig liten andel av disse fettsyrene, og mye av de lengre mettede fettsyrene som er bevist å ikke være bra for oss.

Urkorn - hun fremstiller dette som at det opplest og vedtatt at dette er sunnere, men det foreligger ikke forskning som bekrefter dette

Gluten er ikke farlig, hun hevder noe annet.

Meieriprodukter er heller ikke farlig.

Jeg vil heller hevde at dine påstander ikke er riktige. Og jeg tror det er lurt både for oss ikke-eksperter og eksperter å være relativt ydmyke for at det fremdeles er mye vi ikke har oversikt over når det gjelder kroppen. Så både å kjøpe alt man hører ukritisk og å latterliggjøre uferdig forskning vil være uklokt. Så lenge ingenting beviselig farlig anbefales, synes jeg det er fornuftig å sette pris på alle som promoterer sunn mat.

Og det er selvsagt helt fint å profitere på egne produkter også - jeg har stor glede av de sunne Nordstrand-produktene og har også kjøpt Fedon-mat. Er Grandiosa bedre?

Moderne hvetemel inneholder mer gluten enn det opprinnelige urkornet. Det er ikke hensiktsmessig for oss - deg har også forskeren bak «Sjarmen med tarmen» skrevet om.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat