Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-08, 11:11   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minoritetsflertall på 48 Oslo-skoler - et problem?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg skjønner at du er skeptisk, men kan du ikke snakke med noen foreldre og barn som går på denne skolen da? Da får man kanskje en viss peiling på hvordan det ligger an.

Jo, det har vi gjort - vi har ei nabojente i 8. klasse som er glad i å passe Liv. På hennes trinn er andelen langt lavere enn blant de yngste barna, rundt 50 %, tipper jeg. Hun synes ikke det er noe stort problem, men har nevnt at en del av guttene ser ned på jenter, og at mange av dem lager mye bråk. Hennes mor synes det er litt vanskelig at svært få av minoritetsforeldrene stiller opp for skole og fritidsaktiviteter. (Huff, nå høres jeg skikkelig fæl ut, hører jeg, men jeg skjønner også hva de mener.)

Med fare for å havne i et enda større uføre må jeg tilstå at jeg er litt bekymret for språkutviklingen også. Det henger kanskje delvis sammen med at jeg egentlig er norsklærer av utdanning. Å overhøre samtaler på bussen der etnisk norske ungdommer snakker gebrokkent, er både fascinerende og bittelitt skremmende på et vis.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat