Tråd: #kvinnerinn
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-15, 18:30   #48
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.207
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: #kvinnerinn

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg seier jo ikkje at det er feil å stemme på kvinner, men det er feil å stemme på kvinner heilt ukritisk.

Det er da ingen som sier at man skal stemme på kvinner helt ukritisk. Derimot har jeg såpass tro på kvinner helt generelt at jeg tror kvinner som står på listen til det partiet jeg velger, i utgangspunktet er såpass flinke og dyktige at det er helt OK om jeg stemmer dem opp.

Et kommunestyre har godt av å være så bredt sammensatt som mulig. Det betyr at hvis det er mange eldre på listene, så er det fint å stemme på de yngre. Hvis det er mange menn, så er det fint å stemme på kvinner. Hvis det er mange etnisk norske, er det fint å stemme på mennesker med en annen etnisk bakgrunn.

Jeg forstår ikke helt hvorfor dette er problematisk. Et kommunestyre bør speile bredden i befolkningen. Det er ikke tilfellet i dag. Da stemmer jeg slik at jeg er med på å jevne ut skjevheten.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat