Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-15, 19:13   #60
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EAT-konferansen

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tja. Begge deler stammer fra Gunnhild Stordalen. Det er jo likhetstrekkene? Jeg skjønner at det at NCHs sin fokus på å be folk om å bruke håndukene flere ganger genererer mye bra for miljøet, men hva er det som er direkte releatert til EAT? Jeg skjønner rett og slett ikke helt hva du mener, tror jeg.

Det er mulig jeg misforsto deg, men du skrev "De gjør så vidt jeg vet ingenting mer" og da tolket jeg det til at paret Stordalen ikke gjorde mer, noe flere her i tråden også påpeker.

Hva EAT gjør og ikke gjør mer enn å forsøke å sette fokus på bærekraft vet jeg ikke, men jeg vet at EAT og NCHs miljøsatsing er om ikke to sider av samme sak så i hvert fall to saker som er nært knyttet til hverandre.

Og for de som er interessert i mer nøyaktige tall på hva NCH har gjort for miljøet så kan man lese mer her: https://www.nordicchoicehotels.no/sa...joengasjement/

Sitat:

Fra 2008 til 2012 reduserte vi vannforbruket med 12,4 % per gjestedøgn. Men fortsatt brukes det 236 liter vann per gjestedøgn. Vi skal gjøre det mer attraktivt å bruke mindre vann.

Fra 2008 til 2012 kastet gjestene 45% mindre restavfall per gjestedøgn. Likevel produseres det 0,72 kg restavfall for hvert gjestedøgn. Vi og gjestene skal bli enda flinkere til å sortere.

I Nordic Choice betaler vi en frivillig CO2-skatt for hver gjest som bor hos oss. Denne går til Regnskogfondet. På vegne av oss bevarer de regnskog, noe som er svært klimaeffektivt.

Og nå er det vel like før jeg blir beskyldt for å jobbe der, men det gjør jeg altså ikke. Jeg blir bare litt irritert når Stordalen blir beskyldt for å ikke gjøre noe. Jada, han lever et særdeles ekstravagant liv og ser man på bilparken utenfor hovedkontoret til Choice står det mange fine, nye og miljøverstingbiler der (men 30 % av parkeringsplassen er forbeholdt el-biler) og de har dyre turer og dyre fester og er glad i å være en del av fiffen i landet. Men som forretningsmann så bruker han også påvirkningskraften han har til å få gjort endringer, og EAT er bare ett av initiativene han støtter.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat