Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-13, 12:24   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg har 9 års utdannelse og elsker yrket mitt. Allikevel må jeg si at kunne jeg valgt- dvs hvis det var mulig å få en 50% stilling i mitt yrke, ville jeg HELT klart gått ned i levestandard for å få mer tid til barna mine. Jeg kunne gjerne solgt bilen, kjøpt alt vi eier på loppemarked og kun ha ferier på hytta. Jeg kunne flyttet ut at byen for å bo billigere, jeg kunne gjerne fått mindre pensjonspoeng. Jeg måtte nok tatt en pause på karrierestigen, men det føles egentlig helt greit. Jeg ville gjerne hatt barna kun 50% i barnehagen, og jeg kunne gjerne tatt dem med meg på en lekeplass på dagtid og truffet andre mødre i samme situasjon. Men lekeplassene rundt her kan man telle på 1 hånd, de legges ned en etter en. For ALLE barn er i barnehage 100%. Og alle jobber 100%.

Hva tenker dere om dette? Hva er deres drømmesituasjon og hva hindrer dere i å gjøre drømmen til virkelighet?

Jeg er alt for glad i jobben min til å ville jobbe noe mindre. Dessuten har jeg det mye bedre når jeg jobber fullt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat