Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-14, 19:50   #1
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal pusse opp yttergangen

Til uka får vi litt hjelp til å pusse opp yttergangen vår. Den er 7m2 stor, og har grønne vegger og mørkerødt gulvebelegg. Under gulvet har noen sponplater svikta, så gulvet er mykt flere steder. Og så er det så grisekaldt at det kan bli minusgrader her på vinteren. Det er ikke tett overalt rundt døra.

Planen er:

-Plukke fra hverandre dør og karmer og tette sprekker med silikon. Male døra og legge ekstra lag med glass på sidene for å få det varmere. Vi vil gjerne beholde den gamle, massive døra rett og slett fordi en ny er så dyrt. Den er i en mørk, slitt trefarge, og jeg lurer på å male den mørk grå. Huset er hvitt.

-Plukke opp gammelt gulvebelegg og sponplater. Legge ned mer isolasjon, nye sponplater. Vi er i tenkeboksen om vi skal legge varme i gulvet. Det er dyrt, og vil vi ha råd til å bruke det noe særlig? Vi vurderte fliser på gulv, men jeg tror vi ender opp med vinylbelegg. Vet det finnes i klikk-variant det også nå. Tenker å velge en tidløs flis-look. En gråfarge, kanskje?

-Plukke ned gamle vegger, sjekke hvordan det ligger an med isolasjon. Evt etterisolere. Vi er usikre på hva vi skal ha på veggene. Mulig vi velger ferdige veggplater, sånne ferdigtapetserte. Prosjektet må gå forholdsvis raskt, og plater er enkelt. Evt panelplater, men jeg er litt lei da vi satte opp en del sånne i vårt forrige hus.

-Taket blir antakeligvis bare malt på nytt, og så trengs det ei ny lampe. Skulle gjerne hatt spotter i taket, men tror det blir for omfattende.

Ellers bærer gangen preg av at det har blitt lagt lite kjærlighet i innredningen der, rett og slett fordi den er så stygg. Vi har et stort hvitt garderobeskap, ett skoskap og to skohyller. Vi har noen hengegreier med hyller fra ikea der hvert barn har sin plass med votter, luer, jakker. Jeg tenker at et skoskap til hadde vært lurt, samt kanskje en annen løsning på oppheng av jakker og oppbevaring av luer og votter. Samtidig er det litt begrensa hvilke muligheter man har med 7 m2.

Noen som har erfaring med klikk-vinyl og ferdige veggplater med tapet? Hva med varme i gulvet, er det et must i gangen? Klesoppbevaringstips for storfamilien? Skal ta bilder i morgen tidlig, vi er nemlig nødt til å finne ut av hvordan vi vil ha det ganske raskt.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat