Vis enkelt innlegg
Gammel 08-05-09, 19:58   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil fjerne retten til videregående skole (vg.no)

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg er forsåvidt enig, og det oppleves nok ofte meningsløst.
Samtidig er det fort gjort å bygge opp myter og stereotype oppfatninger rundt elever innenfor ulike yrkesfaglige retninger, og i samme åndedrag undervurdere dem.

Det finnes også dem som bare ikke er modne for dette ennå. En studiekamerat av meg var blikkenslaget, før han tok forkurs for ingeniørhøygskolen, deretter siv.ing. utdanning og så en doktorgrad. Nå er han professor. Han var dønn skolelei og umoden etter ungdomsskolen og hadde null interesse av videre skolegang da, men en med så godt hode som ham, kommer til fornuft på et tidspunkt og gjør noe med saken. Den veien fantes før og jeg skjønner ikke hvorfor den ikke kan finnes nå også, i stedet for å trykke alle inn i samme forma og gi dem formell studiekompetanse enten de vil eller ikke. De som har interesse for videre studier finner mulighetene, det er ikke nødvendig å tilrettelegge for noe som er alldeles uaktuelt for mange.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat