Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-12, 08:04   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kake uten melk, egg, gluten og sukker?

Jeg lager eplekake uten sukker, melk og egg. Jeg bruker spelt, men det går like fint med glutenfritt mel. Jeg søter med vanilje (rein vanilje), kardemomme og kanel, og selv min søtmoms av en mann liker den. Har dessverre ikke en konkret oppskrift, men jeg bruker altså havremelk, eggerstatning (ikke nødvendig, du kan bruke ekstra bakepulver), bakepulver, smeltet Blå soft, mel, vanilje, kanel og kardemomme i røren. Skjærer epler i båter og legger i bunnen av smurt form, heller røren over og tar noen epler på toppen også. Strør over litt vanilje og kanel på toppen. Du kan sikkert bruke mengdeforholdene fra en standard eplekakeoppskrift og tilpasse råvarene.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat