Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-18, 09:29   #12
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det veldig dyrt å la lysene stå på i alle rom? Pluss ranting om rotete tenårin

Nei, lys koster ikke stort, spesielt ikke hvis man er litt fornuftig og bruker sparepærer og LED-lys osv. MEN! Unødvendig strømbruk er en uting fordi det i sum utgjør ganske mye hvis man ser Norge under ett. Vi er et strømsløsende land sikkert blant annet fordi strøm er rimelig her. Det er i min verden ikke OK å la lys stå på uten at det er nødvendig nettopp fordi vi ikke bør sløse med ressursene selv her til lands. Mulig jeg er preget av dels å ha familie i land der strøm er både dyrt og produsert med forurensende metoder, men også av å bo midt i det som PR i dag er Norges største vannkraftutbygging og ser de konsekvensene som dette får hver eneste gang jeg ser ut vinduet mitt. Strømsløsing er slett ikke ok selv om man ikke går personlig konkurs av det. Det er på tide at vi tenker litt større enn som så. Å ha lys stående på i rom som ikke er i bruk, er og blir unødvendig sløsing som man ikke bør lære sine unger er OK og det har lite med personlig økonomi å gjøre.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat