Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-15, 13:12   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelt og godt tilbehør til kalvestek?

Kalvestek fortjener stekte grønnsaker av noe slag, spør du meg.
Steken i seg selv er så mild og snill i smaken, at noen grønnsaker som har gjennomgått en karamelliseringsprosess gjør godt i smaksbildet.
Jeg ville antakeligvis gått for et herlig sammensurium av grønne, lange bønner av noe slag, fennikel i strimler, rødløk i strimler og tynne staver av gulrot.
Fres på sterk varme med stadig roting i panna, og la de ettersteke , gjerne under lokk til de er passe mye, men ennå spenstige. krydre med litt salt og pepper, og noen ville sikkert kjørt på med honning, smaksatt sirup e.l (men det er ikke jeg glad i).

Alternativt kan man pakke alle disse grønnsakene i et par lag alufolie med smør/olje og krydderier og legge et eller annet sted i stekeovnen der det er plass.
Det gjør jeg ofte når jeg har det fullt, og ikke ønsker en ensartet smak på f. eks poteter og grønnsaker.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat