Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-21, 11:18   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Forresten: georginer er vakre, men jeg tviler på at jeg kommer til å gidde å grave dem opp og ned. Finnes det sjanse for at de kan overleve i H2 hvis jeg bare lar dem være i bakken over vinteren?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har latt Georginene mine stå ute i 2 sesonger. Oslo. De kommer flott men kanskje litt sent så er nok avhengig av varm og solrik høst.

Heldiggris! Jeg har prøvd å få georginene mine til å overleve ute to ganger, uten hell. Det kommer sikkert litt an på sesongen.

Jeg kjøpte ganske mange chiliplanter på Heat of Norway i fjor (anbefales, veldig hyggelig og chili-nerdete svenske som bor på Ski) og tok vare på frø. Så nå skal jeg straks så dem igjen. Må prøve å ha en litt bedre plan i år. I fjor døde nesten alle spirene mine på grunn av en alt for gjødselrik jord, så i år må jeg være litt mer forsiktig. Tenker å ha chili, tomat og agurk på verandaen, sammen med blomkarse. Da blir det fargerikt og fint, og lukter godt.

Parsellen har jeg ikke planlagt helt ennå, men satte ned enorme mengder blomsterløk i høst (gikk bananas på løkmarkedet i botanisk hage), så håper det blir en vakker vår. Har gravd opp en del jordbær som aldri helt funker, også får jeg tegne litt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat