Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-18, 12:26   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Innspill til planløsning ved flytting av kjøkken?

Vi har kjøpt oss ny leilighet og for å få oss "kjellerstua" vi drømmer om har vi bestemt oss for å flytte kjøkkenet ut i stua slik at vi kan benytte det største soverommet som TV-stue.

Jeg har tegna og tenkt og det er jommen ikke lett å finne den optimale løsningen.

Foreløbig har jeg landet på denne:



Kjøkkenet er p.t. på det som i denne tegningen er soverommet øverst til høyre med avløp rett innenfor der veggen nå går på tegningen. Det vil si at det enkleste er å ha vask og oppvaskmaskin enten på den veggen eller på veggen inn mot vaskerommet. Jeg tegnet først en L-løsning langs veggen mot vaskerommet, men synes det gjorde rommet til en enda lengre tarm. Per nå har jeg endt opp med å trekke veggen til soverommet øverst til høyre 120 cm innover slik at soverommet blir lite for å få plass til mer kjøkken.

På tegningen nå så er det altså øy, etterfulgt av 160 cm benkskap med platetopp og overskap med integrert vifte etterfulgt av høyskap med integrert ovn og mikro og høyskap med integrert kjøleskap.
Tvers ovenfor er det benkskap med vask med oppvaskmaskin på begge sider og overskap (3 x 60 cm).
Så er det to høyskap (2 x 60 cm) som vender mot stuedelen med tenkt plass til rengjøringsutstyr, kjøkkenmaskin, tørrvarer og diverse.

Jeg tar i mot alt av innspill med stor takk så vi er best mulig forberedt før møtet med kjøkkentegner.

Planløsninga er p.t. slik:

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat