Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-19, 13:41   #49
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, vi skal totalrenovere nykjøptbolig: Hva må vi tenke på?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

.

Vi skal være ferdig med alle valg av materialer, baderomsinteriør, farger osv FØR arbeidet starter opp første uka i oktober. Når kan vi regne med at det meste er gjort? Mars? Juni?

Vårt tidsskjema ser slik ut:
Vi har skiftet alt elektrisk, vannrør, ytterkledning, etterisolert, inn-og utvendig tak, flyttet og revet vegger innvendig og isolert disse, bruksendret integrert garasje, planert og gravd opp 1/2 tomten, skiftet og flyttet samtlige vinduer, skiftet alle gulv inne, hele 1 etg er støpt på nytt. Alt har vært åpnet, mer enn vi tenkte, men vi fikk oss noen overraskelser når enkelte deler ble åpnet. Deler av grunnmur valgte vi å rive pga fuktskader, der vi ikke kunne rive ble det gravd opp for lufting. På 80 tallet var det mye dårlige materialvalg.

Vi fikk go 16. mai, de er ferdige i oktober, i juli skjedde ingenting. P.t. så ser det ut til at vi er i rute.


Jeg syntes det skjedde ekstremt lite synlig de første 2 mnd, nå raser det avgårde, nå ser jeg at det skjer noe "hver" dag, jeg er der ca 2 ganger pr uke. Bare fra onsdag til fredag var alle tak og vegger i 2 etg platekledd igjen.
Vi har 3 våtrom og 2 kjøkken (de tar litt ekstra tid)

Så fort elektriker og rørlegger er ferdige så kan de kle igjen og da går det fort.

Det har gått 2-3 snekkere der de første ukene, siste uken har de vært 5, nå til uken blir de 6-8, så da raser det avgårde.

Vi skal legge brostein, støttemur og asfalt selv, det kan hende vi må vente med det til våren. Pt har vi grus. Der stiller kompisgjengen til mannen opp.

En ting til..
Vi har hatt ekstremt god dialog med våre håndverkere og jeg opplever de som utrolig fleksible, nå gjør de ferdig rom for rom, slik at jeg kan male og "forsegle", så kan jeg begynne å flytte pappesker. Det siste som kommer er dører og innvendig trapp. Så vi jobber parallellt med hverandre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 25-08-19 kl 13:50.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat