Tråd: Haddy og boka
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-19, 20:48   #84
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haddy og boka

Jeg har ikke lest tråden, bare HI, men synes boka er viktig og interessant, og at Haddy fortalte en side av historien som kan få komme fram nå, såpass lenge etterpå. Før jeg forklarer hvorfor jeg synes boka er viktig, vil jeg bare få slå fast at jeg:
-Synes det var riktig av Giske å gå av
-Ikke tviler på varslerne
-Synes #metoo var- og er- enda mer viktig.
Men, som en som har vært utsatt for metoo-situasjoner både fra sjefer (ekstrajobb som student) og tafsing fra kolleger på julebord, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville opplevd som mest traumatisk av a)en klengete sjef og at b) han jeg delte seng og barn med min sto midt i en metoo-mediestorm uten sidestykke. Haddy forteller den andre siden av historien, og om heksejakten i media som foregikk i måned etter måned. Man må vel nesten gå helt til ABB for å finne et menneske som har fått mer tyn i media det siste tiåret, og selv om Giske så absolutt fortjente både kritikken og å bli stilt til ansvar for sine handlinger, synes jeg det er viktig å få fram at et slikt mediekjør med "angrep for alle kanter" koster, både for den som har oppført seg dustete og for familien. For Giske har ikke voldtatt eller drept, han har "bare" misbrukt makten sin, og sin posisjon som mann ( )og gjort som altfor mange mannfolk har gjort til alle tider: Tatt seg til rette på kvinners bekostning.
Vi må ikke glemme at #metoo handlet om holdningsendring for både kvinner og menn, om å gi en stemme til unge kvinner som har trodd at man bare må leve med gamle griser, men også om å vise menn som nok mer eller mindre "har gjort som de alltid har gjort" at Nok er Nok.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat