Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-16, 19:55   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Etisk- skulle man latt være?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men har hun gjort det med fullt navn? Jeg tenker at man uansett bør utvise litt mer skjønn mot en mor som har mistet barnet sitt og åpenbart hadde det ganske trøblete fra før enn man gjør mot "de andre". De har jo ikke fått ødelagt livet sitt, liksom.

Å bli hengt ut i riksdekkende media for å ha mobba eit barn til døde, det er eit ganske stort ansvar å få for barn. Eg tenker at episoden som det er referert til, kor ei jente spør faren om det at ho sa at ho fekk jakka først, i tredje klasse, kam ha noko med saken å gjere, seier litt om sjølvransakelsen desse jentene har gått i.

Mor som åpenbart har det trøblete - ja, og eg meiner definitiv at det er på kanten med tanke på å gi henne den plassen ho har fått. At det kjem eit svar, er på som plass. Eg tenker at VG og TV2 sine tidlege omtaler av saken i januar 2015 er på grensa med tanke på Vær varsom-plakaten paragraf 4.7:

Sitat:

4.7. Vær varsom med bruk av navn og bilde og andre klare identifikasjonstegn på personer som omtales i forbindelse med klanderverdige eller straffbare forhold. Vis særlig varsomhet ved omtale av saker på tidlig stadium av etterforskning, i saker som gjelder unge lovovertredere, og der identifiserende omtale kan føre til urimelig belastning for tredjeperson. Identifisering må begrunnes i et berettiget informasjonsbehov. Det kan eksempelvis være berettiget å identifisere ved overhengende fare for overgrep mot forsvarsløse personer, ved alvorlige og gjentatte kriminelle handlinger, når omtaltes identitet eller samfunnsrolle har klar relevans for de forhold som omtales, eller der identifisering hindrer at uskyldige blir utsatt for uberettiget mistanke.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat