Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-14, 20:37   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marikken - på norsk, og annnen lite politisk korrekthet

Joda, på Disney Junior lærer de selvsagt å telle, og de lærer noen engelske ord etc, på en veldig snill og pedagogisk måte. "La oss telle gulldublonene!" :hysteriskskingrestemme: Men i filmer som Marikken o.l. har du mye mer av problemstillinger som du kan diskutere videre, der alt ikke er svart/hvitt, der noen tilsynelatende er slemme og sier stygge ord, men der man kan lære litt mer om hvorfor det blir sånn noen ganger. Og språkbruken i Marikken er da virkelig ikke så drøy, og problematikken kan lett overføres til det barna blir eksponert for i det daglige. Bokstaver og tall lærer de på skolen, jeg synes det er vel så interessant med problemstillinger av typen som tas opp i denne filmen, som utgangspunkt for gode samtaler med barna.

Jeg er forresten "slem" nok til å tvinge barna til å se den på originalspråket, så oversetter jeg der de ikke forstår (også de stygge ordene).

Ellers må jeg si at jeg synes Marikken er svært så politisk korrekt jeg da. Den er kritisk til både kjønnsroller, klasseskille, alkohol, autoritær pedagogikk, jantelov og annet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 19-05-14 kl 22:52.
My er ikke aktiv   Svar med sitat