Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-19, 11:28   #33
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sandnes, Stavanger, Preikestolen uten bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal ikke være der lenge altså. Tenker å bo i Stavanger, selv om VM-aktiveteten vi skal på er i Sandnes, for da er det mer andre ting vi kan gjøre i gangavstand tror jeg?

En dag går jo med til Preikestolen tenker jeg. En dag med oljemuseum, tusling i byen, en VM-kamp eller to, og hvordan kommer man seg til Jæren, egentlig?

Og Preikestolen; det er en rimelig grei gåtur, er det ikke?


I Sandnes og Stavanger er det greit å komme seg rundt til fots eller med buss. Last ned Kolombus appen og kjøp billetter der. De gjelder på både tog og buss innenfor samme sone.
Jæren er ikke så vanskelig å komme seg til. Du kan ta tog til Bryne for eksempel, men derfra er det et stykke til strendene. Det går busser da, men ikke ofte. Skulle gitt dere skyss hadde jeg vært hjemme, men jeg er i Danmark den uken. Men bare si fra om du trenger hjelp til å finne rett buss. Solastranden er nok enklere å komme seg til. Den ligger jo rett ved flyplassen.
Preikestolen har jo blitt godt tilrettelagt etterhvert. Nå er det lenge siden jeg har vært der, men man regner vel ca 2 timer en vei tror jeg?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat