Tråd: Pedo-kunst
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-09, 18:31   #204
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pedo-kunst

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Så du anser det ikke som problematisk at det eksisterer en organisasjon som arbeider for at man bør tillate seksuelle aktiviteter mellom gutter og menn? Og at de utgir et medlemsblad med den type bilder som vi diskuterer her?

Jo absolutt problematisk og forferdelig. Men jeg er for ytringsfrihet og man kan gi uttrykk for en mening, selv om man ikke er enig, men ikke slik som dette der bilder av barn blir brukt. Man kan gi uttrykk for en mening uten å krenke et barn. Men man kan jo hevde at denne ytringen i seg selv en en krenkelse av alle barn. Hadde det vært opp til meg hadde denne organisasjonen vært forbudt, men jeg ser at det kan være vanskelig i et land som setter ytringsfrihet så høyt. Høyere enn hensynet til bara i dette tilfellet.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men det at en kunstner/whatever skal bearbeide de samme bildene videre, det er problematisk?

Ja. Det er problematisk i dette tilfellet. Dersom kunstneren ikke hadde vist disse bildene frem i media og ikke uttalt seg om sine meninger (som forøvrig er hårreisende) om pedofili, og konteksen i den endelige utstillingen ikke hadde identifersbare barn i en krenkende fremstilling av barnet verdi så hadde jeg ikke diskutert dette. Jeg diskuterer ikke alle hvis, om, dersom, men det som faktisk er tilfellet i denne saken.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Fint om du svarer på dette, for jeg oppfattet at de fleste syntes at organisasjonen i seg selv var mer problematisk enn kunsten vi diskuterer her, så jeg er interessert i om du (og flere) mener at det er kunstverkene (jeg kaller de det, for å skille mellom bildene i den opprinnelige konteksten) som er hovedproblemet.

Organisasjonen og kunstneren er like "problematiske". Organisasjonen for det den står for og kunstneren fordi han er enig, og fortsetter å bruke disse barna.
Jeg trodde jeg hadde vært tydelig men da får jeg si det en gang til.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat