Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-10, 15:42   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Denne ostekaken overgår det meste av ostekaker, synes jeg, den er virkelig, virkelig så god at jeg dauer litt bare av tanken på den. Jeg har helt sluttet å lage vanlig ostekake med rømme, denne topper dem med glans.

http://www.detsoteliv.no/searchresul...ppe.php?id=210

Den blir mye bedre med bunnen under her, men det er mye arbeid da, men SÅ verdt ekstraarbeidet:

185 g mel
½ ts bakepulver
60 g sukker
1 ts sitronskall, revet
80 g smør, i små terninger
1 egg

  • Kjør mel, sukker, sitronskall og smør i ca. 30 sekunder i en foodprocessor til en smulet masse. Tilsett egget og miks noen sekunder til det er akkurat blandet. Hvelv blandingen ut på et melet bakebord og samle den til en ball. Pakk den inn i plast og sett den i kjøleskapet i ca. 20 minutter eller til deigen er fast.
  • Forvarm ovnen til 210 C. Smør en 23 cm springform lett. Kjevle ut deigen mellom 2 ark bakepapir til den er stor nok til å dekke bunn og sider i formen. Klem den på plass i formen og skjær bort det overflødige. Ha i bakepapir og deretter ris eller tørre bønner. Stekes i 10 minutter. Fjern papir og ris eller bønner. Klem deigen lett med baksiden av en skje og stek i ytterligere 5 minutter. Avkjøl.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat