Vis enkelt innlegg
Gammel 16-08-12, 22:44   #142
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får noen spesialkost på SFO?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Hadde eleven hatt cøliaki, ville jeg også syntes jeg hadde vært vrang her. Bortsett fra at jeg ville synes det var greit om foreldrene aksepterte undervisning i enerom akkurat de gangene vi skulle bake f.eks. brød - som jeg faktisk mener at de resterende elevene burde få bake med vanlig mel, både fordi det er annerledes bakeegenskaper og fordi vi ikke har råd til glutenfritt mel til alle.

Jeg ville akseptert det, om det da dreide seg om at mitt barn også fikk bake noe/ lage mat - bare på et annet rom, akkurat mens melet støver opp. Det er jo viktig at man ikke føler seg helt utenfor hele tiden...

I forfjor før jul skulle de ha tre dager med juleverksted, tre forskjellige verksted - hvor det var rullering. En av verkstedene skulle lage pepperkaker... og selv om jeg tilbød meg å kjøpe glutenfri pepperkakedeig så fikk ikke mitt barn være med på dette verkstedet. Årsak? De hadde ikkeanledning til det akkurat da... Eh? Neivel, men barnet mitt har vel krav på det samme som de andre? Joda, når hun blir så stor at kjøkken er aktuelt så... men slike verksted, der hadde de ikke anledning til å ordne noe ekstra utenom, men det gikk da sååå fint? Hun kunne jo bare ta det ene verkstedet to ganger.


I fjor var det to til i samme klasse som ikke skulle ha gluten/hvete (den ene har ikke cøliaki så jeg vet egentlig ikke hva det er med henne - hun har nøtteallergi, alvorlig sådan, men spiser spelt - så cøliaki har hun i hvertfall ikke) så da fikk e ordnet med glutenfritt bord i eget rom osv... stor suksess for mitt barn. (og jeg sendte med pepperkakedeigen, formene, kjevla osv)

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat