Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-18, 13:01   #54
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tenåringssjokket - overvåkning

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

I tillegg til alt dere nevner over, så stusser jeg litt over de som har elektronisk dørlås, med andre ord overvåkning, på ytterdøra si. Og dermed (kan) sjekke når tid ungene gikk til skolen (under dekning av å sjekke om hen husket å låse føra) og i samme slengen se når kona/mannen går ut og inn av huset. Eller slipper inn andre (dvs har låst opp døra om kvelden når ektefellen ikke er hjemme).

Enda verre med de som har installert kamera hjemme, og kan se hva som skjer i heimen når han selv er borte.


Nommen, det hadde jeg ikke tenkt på! *noterer på ønskelisten* (Neida....:sparker: )


Men i tillegg til dette da - vi kjører Tesla, og har begge app som kommuniserer med bilen. Selv om mannen min kobler ned telefonen sin, så vil jeg, så lenge han kjører den bilen, kunne se hvor han er, hvor han stanser, farten på bilen, temperatueren i kupeen osv.....



Stadig mer i samfunnet gir mulighet for overvåkning. Og det er kjempeviktig å være klar over det. Det betyr IKKE at man ikke skal kunne bruke den nye teknologien til smarte ting, til å gjøre livet lettere, MEN - det betyr også at man være bevisst hva man gjør og hvorfor man gjør det. Jeg gps-merker ikke ungene mine i ørene, og jeg sjekker altså ikke hvor telefonene deres er til enhver tid. Men det er bare litt av hva som er mulig å bruke til å holde oversikt over hvor folk er, hva de gjør osv.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat