Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-24, 12:11   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.237
Blogginnlegg: 263
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke om partnerdrap/voldsalamer/menn som dreper?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vil anbefale dere å følge Vibeke Ottersen på Facebook. Hun forsker på dette, og bruker FB aktivt som informasjonskanal ( https://www.facebook.com/vibekek.ottesen )

Ellers tenker jeg at dette (voldsalarmer) er et "etterslep" på at man tidligere ikke har latt politiet ta avgjøresen, men at det måtte gå gjennom rettsapperatet. Jeg tenker dette er direkte relatert til at politikerene vi har valgt inn er for sene. (legger ved lenken til artikkelen jeg siterer fra, men klarer i farten ikke å se om det er en betalingsartikken)

Min opplevelse er at mange som "ikke er greie" (<- ok forferdelig beskrivelse, men jeg tenker litt videre enn partnerdrap her) har mange forsvarsmekanismer som gjør at de selv er overbevist om at det er noen andre sin feil, de hadde ingen valg etc Når folk tror på det de selv sier, så lyver de ikke. De blir veldig overbevisende. Jeg har sett dette skje gang på gang (NB! i mye mindre alvorlige saker, selvsagt)

Det siste du skriver her stemmer absolutt for min eks. Han prøvde bare å hjelpe meg, han. Men han levde i sin egen verden, og hans virkelighetsoppfattelse var veldig fjernt fra det normale.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat