Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-06, 13:33   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask og behandling av ull

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Er disse ment for å farge klær? Les: står det bruksanvisning på pakken? Fåes wilton kun kjøpt på party?

Kan man bruke de samme fargene til ull som til bomull? Har noen bodyer i ull/bomullsmix som også burde vært farget.

De er ikke ment til å farge klær nei. Koolaid er en leskedrikk og Wilton er kakefarger.

Det ligger ute instruksjoner på nett hvordan man farger.


Da jeg farget med Wilton så kokte jeg opp vann i en kjele og blandet farge oppi. Jeg skrudde av plata og la ullklærne forsiktig oppi. Man må IKKE røre, bare legge forsiktig oppi for at det ikke skal krympe/tøve. Jeg lot klærne ligge vannet til det var kaldt og skylte deretter i eddikvann og vasket dem en omgang i maskinen.

Jeg tror det er noe av samme fremgangsmåte med KoolAid, men googler dere Wool dye og Kool Aid eller Wilton så er det sikkert noen oppskrifter å finne.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat