Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-06, 17:37   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Men i tilfeller hvor skylden er åpenbar, og offeret utelukkende selv er skyldig, bør det kanskje i alle fall være en egenandel i forhold til redningen? Kanksje er det det allerede? Det er jo i bunn og grunn ikke riktig at feks en redningsgruppe skal måtte risikere sine egne liv for å hente ned den skadede hopperen som insisterer på å hoppe ut fra ett eller annet fjell....Eller? Velger du den risikoen idet du blir med i redningsgruppen? Jeg vet ikke helt jeg....

En saftig bot dersom man har basehoppet et sted der dette ikke er lov, er selvsagt helt kurant. I noen ekstremsporttilfeller kan det være aktuelt å tiltale noen for å ha satt andres liv i fare også. Men jeg mener veldig sterkt at ingen slike represalier for å ha gjort dumme og farlige ting må påvirke retten til medisinsk behandling. Man kan ikke dømme folk til å få dårligere medisinsk behandling, det er ikke en type straff som det er akseptabelt å ha i et moderne samfunn. (Og man kan heller ikke dømme folk til dårligere medisinsk behandling fordi de har gjort lovlige ting, som f.eks. å røyke, når vi ikke gjør det med folk som har gjort ulovlige ting, som å kjøre for fort.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat