Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-19, 17:31   #5
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den nye regjeringen

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg undrer meg over sentrum i norsk politikk - kommer den til å overleve? Krf er dypt splittet. Venstre og KrF skulle IKKE gå i regjering med frp, men hvor er de nå?
Jeg jobber med politikk og kan ikke annet enn å riste på hodet av avbyråkratiseringsprosjektet til et apparat som bare vokser. Innsparingene og erfektiviseringen skyves helt ned i systemet til der tjeneste er folk bruker, utføres. Det er jo en merkelig måte å gjøre det på.

Dette snakkes det alt for lite om, selv om fryktelig mange merker det på kroppen. Men det er jo gjerne de svakeste det går ut over, og de høres ikke så godt. Ostehøvelkutt på noen prosenter hvert år gir ikke god effektivisering, ihvertfall ikke for tungrodde etater som NAV. Og da går det ut over brukerne, som skal klare seg gjennom mølla på stadig kortere tid og med stadig mindre hjelp. Vi har nå flere tusen flere på sosialhjelp enn i fjor, fordi folk mister retten på AAP etter noen få år.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat