Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-19, 00:08   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det virkelig så vanskelig å forstå forskjellen mellom sutring og kritikk?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Men altså - jeg synes vi har blitt et sutresamfunn. Folk tåler ikke å få kritikk, folk krenkes over e lav sko - folk forveksler, saklig, velbegrunnet kritikk med hat når bare kritikken er treffsikker nok.

Mja, enig hvis du avgrenser det til den offentlige debatten, men i RL har jeg ikke opplevd det slik. Oppfatter generelt ikke personer som sutrete, snarerer tvert imot, opplever at folk ikke en gang klager hvor de etter min mening burde klage.

Men i det offentlige ordskiftet, ja! Statsministeren mente det var kjipt å bli kritisert for å hente inn penger "under bordet", hun ville jo bare hindre terror. Hvis det er så viktig å hindre terror bør kanskje pengebruken også være synlig? (forresten "gøy" å lese på DSB sine sider: Pandemi var det de var mest sikre på kom til å skje, ofte er den offentlige debatten litt slik jeg skisserer i HI: Er det egentlig de rette tingene vi snakker om til de rette folkene?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat