Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-18, 15:57   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Objekter fra det ytre rom - er det liv der ute?

For et drøyt år siden ble et uvanlig objekt observert i vårt solsystem. Det vi si, det er ikke uvanlig at objekter fra andre deler av universet roter seg inn i vårt solsystem, det uvanlige var visstnok særlig formen og farten. Nå spekulerer enkelte forskere på om objektet er kunstig, og noen mener objektet er dekket av organisk materiale. Som mangeårig fascinert leser av SF-litteratur så lurer jeg på hva FB mener om dette.

  • Tror du det kan være liv andre steder enn på jorda? Begrunn gjerne svaret.
  • Vil en bekreftelse/avkreftelse av at objektet er kunstig og stammer fra inteligent liv gjøre noe med verdensbildet ditt? Hvorfor (ikke)?
Jeg kan starte med meg selv.

Uavhengig av Oumuam så tror jeg det kan finnes liv andre steder enn på jordkloden. Jeg har ingen formening om det finnes intelligent liv andre steder, men for meg er universet så ufattelig stort at jeg tror det er en relativt stor sannsynlighet for at livsformer kan ha utviklet seg endre steder.

Det korte svaret på spørsmål 2 er "nei". Det litt lengre er at "nei, jeg står ganske stødig i mitt syn på verden og universet: Det er fascinerende og spennende og fantastisk å få lov til å være et vesen som kan tenke. Jeg tror i hvert fall at jeg kan tenke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat