Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-17, 03:50   #30
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dame? Kvinne? Jente?

Dette er noe jeg alltid har hatt mye meninger om - negative og positive. Jeg bruker jente langt videre enn de flere her inne ser jeg. Jeg kan fint si "hvordan går det, jenter" til jevnaldrende, og ikke på noe mulig vis ved det mene at de er småjenter verken til sinns eller i oppførsel. For meg er jente helt aldersuavhengig - gutt også for den saks skyld.

Jeg har litt mer problematisk forhold til dame. Det har faktisk et lite negativt fortegn i mine ører. "Dama til" for jeg noia av, og kanskje det har vært med på å forme mitt forhold til akkurat dame. For meg er det faktisk litt sånn sjåvinistisk, her er "dama mi" er i en helt annen liga en kjæresten min f.eks... I tillegg så får jeg litt sånn syklubb-følelse av dame. Når jeg ser flere her synes dame er fisefint, så merker jeg at jeg tenker helt annerledes på det. Det er på langt nær så negativt som kjerring altså, men jeg merker jeg har et litt vanskelig forhold til dame... Jeg bruker det, altså. Men ikke spesielt mye.

Kvinne er det jeg foretrekker. Det er et ord med langt mer styrke i mine ører.

Språk er utrolig interessant når det kommer til slike ting. Man tolker ord ganske så ulikt og det synes jeg er spennende.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat