Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-18, 11:39   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir dere skikkelig sultne før måltidene?

1) Har du en noenlunde fast måltidsrytme som du prøver å følge eller opererer du litt freestyle fra dag til dag ettersom hva dagene inneholder av aktiviteter?

Veldig freestyle. Jeg prøver i blant å lage en god rytme, men det funker ikke for meg.

2) Spiser dere noe mellom måltidene dersom dere blir veldig sultne? Eller lar dere kroppen rekke å bli skikkelig romlesulten før dere skal spise?

Saken er vel at jeg ikke blir veldig sulten? Ikke sånn som andre beskriver, at de bare MÅ ha mat NÅ. Og selv om jeg er sulten, så er det ikke alltid det frister meg å spise. Men jeg foretrekker å småspise på noe, sånn uansett.

3) Tenker du på sultfølelse som noe man "skal" ha, eller noe man bør "reparere"?

Jeg må ofte minne meg på at sultfølelse betyr noe. At kroppen trenger mat, f. eks. Problemet er vel at jeg noen ganger foretrekker sultfølelse fremfor en hel del andre følelser. Og når jeg heller ikke har så god matlyst, så er det lett å bare overse den.

4) Har du noen som helst daglig kontroll på (eller tanke for/bevissthet rundt) om du klarer å forbrenne mer enn du spiser?

Ja, en viss kontroll.

5) Sier du noengang bevisst neitakk til mat du tilbys FORDI det er "feil" mat, selv om du har lyst på det?

Veldig ofte. Jeg er nokså nøye på hva jeg spiser, ikke minst fordi jeg spiser lite i perioder. Og så hjelper det på formen min å spise «rett».

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat