Vis enkelt innlegg
Gammel 25-12-06, 00:44   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Om å være i forkant av begivenhetene

Nå som julaften er over og julestresset er lagt bak oss for denne gang, sitter jeg og tenker litt på hvordan vi kan gjøre det lettere for oss selv neste år. Unngå å gjøre ting i siste liten slik vi alltid gjør, unngå å bruke tida før jul til å stresse og mase, når vi heller kunne vært litt i forkant slik at vi kunne brukt tida på å slappe av og kose oss istedet. Og så tenker jeg at jeg generelt sett kunne ønske meg å være i forkant av begivenhetene i større grad enn jeg/ vi er idag - på alle områder. Julegavehandel er èn ting - det kan man jo strengt tatt gjøre unna på helt andre tider av året enn rett oppunder jul. Bursdager også, både våre egne og andres - slippe å rase rundt dagen før for å finne en passende gave, fordi man har planagt i god tid og har gaven i havn lenge før merkedagen kommer. Unngå å huske at man har glemt å kjøpe stæsj og pynt til barnebursdagen først når butikkene er stengt dagen før. Handle matvarer på en smart og gjennomtenkt måte, slik at man slipper å måtte på butikken hver bidige dag. Innkjøp av sesongbetont tøy til ungene, litt før sesongen faktisk er godt i gang. Sånne ting. I teorien er det jo så enkelt, det er bare å begynne litt før. Men praksisen svikter, år etter år...

Jeg kunne tenke meg en slags kalender, eller en genial rutine av noe slag, som hadd sikret at vi alltid var litt i forkant så vi slapp dette evige stresset og tidspresset. Men aner rett og slett ikke hvordan vi skal få til dette. Noen som føler det på samme måte? Noen som har noen lure tips? Fyr løs.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat