Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-09, 14:50   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homsene i mummiboka?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Digresjon; hvilken mummibok vil dere anbefale til en fireåring som kun har vært borti en pekebok om Mummi før? Jeg er altså usikker på hvor mye han har fått med seg av mummiuniverset, noe kanskje fra barnetv, men jeg vet ikke. Jeg tror aldri jeg leste mummi da jeg var barn.

Er det gode bøker som har tålt tidens tann med språk, begrep og settinger som en urban fireåring skjønner?

Jeg ville lest Hvem skal trøste Knøttet?. Jeg tror de fleste fireåringer er for unge for Tove Jansson-bøkene; de vil nok lettere fenge barn som er noen år eldre. Jeg tror Frøkna var rundt seks år da vi leste Kometen kommer, som er den boken det er naturlig å starte med.

Og bøkene er fantastiske og har holdt seg aldeles nydelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat