Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-06, 21:04   #31
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Dette er jeg helt enig i, eller det er vel ikke noe å være enig i, det er et faktum at nordmenn er svært lite sivilisertei sin ferdsel på offentlige steder. Merker det særlig etter å ha bodd i USA et år, særlig her i sørstatene er folk utrolig mye mer hjelpsomme og vennlige. Selv i New York var folk mye mer hensynsfulle bl.a. når man kom med barnevogn. Folk kan være uhøflige og kjipe der også, det var ikke spesielt populært å komme på subwayen med barnevogn. Men sånn generelt oppfører nordmenn seg fryktelig mye dårligere i slike situasjoner enn de aller fleste andre steder i verden.

Jeg tror Scarletts teori er veldig riktig. Tradisjonelt er ikke vi nordmenn vant til å måtte ta så mye hensyn, og vi klarer visst ikke helt av oss selv å se når det blir nødvendig.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men folk ser ofte ut til ikke å fatte at man sier nei takk. De SKAL på død og liv hjelpe til. Så der syns jeg høfligheten går over i frekkhet.

Dette går vel mer på klønethet enn frekkhet, for det er vel bare godt ment, vil jeg tro. Så lenge de ikke klyper deg i rompa i forbifarten.
Dette er også litt typisk norsk, synes jeg. Det finnes vennlige, hjelpsomme folk blant oss, men det blir fort litt feil fordi man er klønete. Noe som også kan være et resultat av at vi ikke er vant til å ha masse mennesker rundt oss.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat