Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-17, 13:22   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg fant fotballskoene til sønnen min i søppelet

De andre har sagt det: det er hverken lov eller akseptabelt.


En liten historie til oppbyggelse (som jeg har brukt en del vs min yngste, som lett blir slått ut av den slags kommentarer og får dårlig selvtillit): Da min eldste begynte å spille fotball så skal jeg tilstå at jeg stod på sidelinjen og tenkte "ja, men kjære, lille, skatt, er du sikker på at du vil drive med dette??". Han var rett og slett skikkelig dårlig. Redd taklinger, dårlig kroppskontroll, dårlig ballfølelse, dårlig fart og dårlig kondis. Men han havnet på et lag der de fokuserte på bredde og idrettsglede og lagfølelse, og selv med et par skikkelige "stjerner" på laget, og faren til en av stjernene som trener, så klarte de å holde fokus på like spilletid for alle, å spille hverandre gode, osv. (i den grad at da sønnen til treneren lagde et voldsomt baluba fordi han ville utpå banen og redde laget fra tap, så stengte treneren ham ute fra neste kamp...), og litt etter litt etter litt så har han blitt bedre og bedre og bedre, og er nå en helt sentral spiller på laget sitt og rett og slett en ordentlig habil fotballspiller. Som fortsatt har en veldig glede av spillet og sporten (han er 15).

Den lille historien kan du godt dele med gutten, sammen med andre historier om "late bloomers". Hans tid kommer, så lenge han trener og er interessert og vil. (Og treneren tar en enorm skjerpings!)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat