Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-23, 08:43   #13
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Edinburgh, tips!

Sist vi var der (mannen to måneder sist sommer, jeg og ungene en måned av de sammen med ham) bodde vi i Leith. Dette er en del av Edinburgh som tidligere var en egen "by", men som så (igjen) ble slått sammen med Edinburgh. Leith walk er en gate som går fra sentrum av Edinburgh helt ned til vannkanten i Leith omtrent; https://en.wikipedia.org/wiki/Leith_Walk

Vi opplevde at det var området for å finne de små "rare" butikkene og spisestedene, nydelige parker og gater å rusle rundt i. Når vi var der drev de enda å la trikkespor, det går/kommer til å gå (usikker på om den er åpnet kanskje allerede?) gjennom området og helt ut til flyplassen.

Fingal er et flytende hotell (ganske dyrt!) som man kan bestille bord på for afternoon tea. I samme område ligger Brittannia (kongelig yacht) ved kjøpesenteret Ocean terminal (båten er fin, kjøpesenteret nøytralt, men greit som mål for en rusletur).

Hvis dere liker å gå - gå Water of Leith! https://edinburgh.org/blog/discover-...leith-walkway/ Nyyyyydelige områder!!

Fugde - det er årsaken til at jeg aldri kan bo permanent i Edinburgh, jeg makter ikke å si nei til fugde!! The Fudge House of Edinburgh på Royal mile!

Reiser dere med barn? Det finnes masse lekeplasser fordelt på parker. The Meadows og Leith Links var ungenes favoritter.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat