Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-20, 13:52   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva synes FP om at TVNorge har fjernet Nissene over skog og hei pga blackface?

Trodde også at blackface var en betegnelse på en helt spesifikk underholdningskategori, og ikke enhver skuespiller som er sminket en annen farge uavhengig av sjanger.

Jeg er ikke krenket, men jeg synes nok det er fordummende og skadelig å sminke fortiden, fjerne alt som har skjedd i fortiden fordi vi ikke liker det i dag og at man i underholdningsbransjen skal kunne tulle med alt, men du må f.eks. endelig ikke tulle med en som er melaninrik. Akkurat disse seriene har en verdi, synes jeg, i at de tuller med alle fordommer og stereotyper. Men akkurat DE fordommene eller DE stereotypene kan de ikke tulle med. Det blir en form for diskriminering og vi og de andre av det, også. Fjerner man historien om diskriminering og fordommer, fjerner vi også grunnlaget for å kunne forstå hva det er og hva det gjør, og hvorfor noen reagerer sterkt på det, i dag.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat