Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-17, 01:00   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2017

Januar:

1. Passengers.
Angrer på at jeg så den på kino....

2. Rashômon
Akira Kurosawa.

3. Zywot Mateusza
Polsk filmatisering av Fuglane fra 1968. Likte den veldig, veldig godt.

4. Ex Machina
Cinemateket i Oslo har sci-fi-tema, så da måtte jeg få med meg denne og den var bra. Severdig.

5. Niko og veien til stjernene
Finsk animasjonsbarnefilm, veldig bra laget. Fin historie og usedvanlig vakker animasjon.

6. Arrival
Utypisk for sci-fi jeg pleier å se, men jeg liker den veldig godt. Den var rørende og tankevekkende, om enn litt mye hollywood, men sånn må det vel være.

7. The girl with all the gifts
Helt ok film, hverken den verste eller den beste filmatiseringen av en bok jeg har sett. Liker boka veldig, veldig godt - filmen ble litt kjedelig.

8. Hunger
Utrolig brutalt, og likevel tidvis vakkert, om IRA-sultestreiken i 1981.

9. Her
Eksepsjonelt klein sci-fi om det å innlede et romantisk forhold til et operativsystem.

10: I, Daniel Blake
Så brutalt og grusomt. Sjelden jeg griner av film i grunnen, men denne var tøff.

Februar:

11: Min misunnelige frisør
Pensum, ellers hadde jeg aldri holdt ut. Novellen Den misunnelige frisør er jo mesterlig, men lite egnet for film. Og denne filmen har veldig lite sammenheng med novellen den angivelig er basert på.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 01-02-17 kl 22:17.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat