Vis enkelt innlegg
Gammel 17-11-16, 10:41   #93
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny blogg - hvordan nå ut til folk?

Generelle tips til å få folk til å lese:

Gode bilder hjelper veldig. Blogg er i all hovedsak et visuelt medium, så jeg ville brukt litt tid på å jobbe med bildene til innleggene før jeg la dem ut. Det trenger ikke være noe stort, du kan gjøre mye med filterapper på telefonen eller instagram. Pass på at bildene er skarpe, har nok lys og et godt utsnitt. Finnes mange gode tips på nett til hvordan ta gode mobilbilder.

Sorter innleggene etter kategori. Oppskrifter, hverdagsliv etc. Det gjør det lettere for leserne å finne fram i bloggen din, og du kan lettere se av statistikken hva som fenger.

Apropos statistikk: se på hvilke søkeord som får folk inn i bloggen din, hvor lenge de blir værende, og hvor de evt. faller av.

Les deg litt opp på hvordan man skriver godt for internett, se litt på layout (slik at overskrifter ikke blir delt midt i et ord og slikt).

Om man virkelig ønsker å satse på en blogg bør man legge litt arbeid i det. Jeg vil tro at mange syns det er fint med innblikk i hverdagen til en familie med så mange barn. Kanskje rett og slet fokusere litt på det, og spisse det litt? Hvordan er det anderledes? Hvordan må du tenke anderledes enn meg som bare har en? Hvor tenker vi likt? Innlegget ditt om kinoturen f.eks. illustrerer jo den forskjellen ganske godt. om 9 stykker skal på kino blir det en event i en virkelig helt annen prisklasse enn for oss tre.

Jeg vil tro at det finnes amerikanske blogger om storfamilier, kanskje du kan få noen tips der? Evt. se hvordan livet tross alt arter seg anderledes for en amerikansk storfamilie og en norsk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat