Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-07, 10:43   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kurs i å si NEI!!!

Jeg har tusen verv, det føles i hvert fall slik til tider.
Jeg deler alle forespørsler inn i 3 kategorier:
1 - Hva jeg MÅ være med på,
2 - Hva jeg BØR være med på, og
3 - Hva jeg har lyst å være på.

Kategori 1 sier seg selv, det er noe jeg må prioritere. Kategori 2 vrir jeg meg unna med god samvittighet, og kategori 3 blir det litt ymse alt ettersom hva passer familien.

F.eks:
Styret i borettslaget: Bør jeg være med? Nei. Har jeg egentlig lyst? Nei. - med andre ord en enkel sak å si nei til. Noen andre får ta seg av den saken.
SU i barnehagen: Jeg må ikke, men jeg bør, og jeg har lyst. Det er ikke mye møter, og det er noe jeg virkelig får igjen for. Det sa jeg ja til.

Det er en god del som faller i kategori 1 for min del, men det var jeg fullstendig klar over når jeg takket ja til vervene, og det var også behørig diskutert på hjemmebane. De tingene er også definitivt ting jeg virkelig har lyst til å være med og brenner for - så da er jo saken grei.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 13-02-07 kl 10:45. Årsak: *utdype*
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat