Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-16, 11:37   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er Oslo-skolen noe annet enn skolen?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Bruken av Vurdering for læring i barnetrinnet, med skjema for grad av måloppnåelse som skal fyllast ut, trur eg òg er særskilt for Oslo.

Nei, det tror jeg ikke. Jeg mener å huske (men det er godt mulig jeg tar feil og blander med en annen artikkel) at "lærerrolleutvalget" pekte på VfL som en av veldig få områder man kunne se at det hadde skjedd en endring i læreres praksis. Og det er i hvert fall i bruk i områdene rundt Oslo, som Akershus og Telemark. Den saken i Sandefjord der to lærere nesten mistet jobben, var ikke det også VfL og skjemaføring som var kilden til problemet?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes faktisk ikke den dokumentaren var så ille, jeg. Et par ting reagerte jeg litt på, men slik er det vel over alt?

Nei, det var det jeg prøvde å si også. Om man ser den for bare det man ser, er den ille. Men disse barna ble fulgt over et helt år, og selvfølgelig er mye klippet bort. Det er dessverre lett å tro at det er dette som er essensen i hverdagen til disse ungene, når det er dette som vises.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat