Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-10, 12:13   #841
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

1. Jeffery Deaver: Sovedukken. Spennende. Denne gang med Kathy Dance som etterforsker. Foretrekker nok bøkene der Lincoln Rhyme er hovedpersonen. Men spennende, altså!
2. Jane Fallon: Elsker? Elsker ikke! Chick lit. Helt ok tidtrøyte.
3. Jo Nesbø: Panserhjerte. Krim. Nok en god bok fra hans hånd.
4. Judith O'Reilly: Wife in the North. Blogg i bokform, litt sånn chick-lit-aktig, men ikke helt likevel. Grei nok, lå lenge mellom de andre bøkene lengre opp på listen her.
5. Karin Alvtegen: Skygge. Krim. Sånn passelig. Treig i begynnelsen, men tok seg godt opp etter hvert.
6. Juan Gómez-Jurado: Guds spion. Spenning fra Vatikanstaten. Denne likte jeg godt!
7. Val McDermid: Siste fristelse. Spenning. Og spennende var den også.
8. Val McDermid: Under blødende hender. Spenning. Men ingen højdare.
9. Marie Louise Rudolfsson: Hvitnos og Vips (barnebok). 7-åringen er helt på hestekjøret. Skrekkelig kjedelig, synes jeg.
10. Jens Lapidus: Cash. Narko-jetsetliv i Stockholm. Hadde litt problemer med innlevelsen i starten, men den tok seg opp, synes jeg.
11. Jon Gangdal: Jeg elsker deg, og jeg finner deg uansett. Om en kvinne på flukt fra voldelig partner. Kjipe greier.
12. Xiaolu Guo: Fremmedordbok for kjærester. Denne likte jeg godt! Om en kvinnelig kineser som skal lære seg engelsk. Språket i boken utvikles ettersom hun blir bedre i språket. Morsomt vri. Og en søt kjærlighetsfortelling.
13. Tove Jansson: Mummipappa på eventyr. Faktisk den første av hennes bøker jeg har lest. Jeg er ikke helt frelst, men skal lese mer av henne, kjenner jeg.
14. Tove Jansson: Sent i november. Fikk ikke helt taket på denne heller, skal prøve en til.
15. Thomas Halling: Bli sammen. Barnebok, for storesøster.
16. Harlan Coben: En siste sjanse. Tja. Ikke overimponert. Nei, jeg kjedet meg litt.
17. Tove Jansson: Kometen kommer. Denne likte jeg best av de Jansson-bøkene jeg foreløpig har lest.
18. Terje Formoe: Kaptein Sabeltann på Pinky på skattejakt i Kjuttaviga.
Denne har jeg vel lest 1000 ganger, men tenkte at jeg kan jo godt skrive den opp her. Moro for minstemann.
19. Val McDermid: Mord etter boken. Spenning. Synes hun skriver godt.
20. Ann Hood: Strikkesirkelen. Likte den godt. Varmt og sårt om savn og tap.
21. Vilnius lommeguide
22. John Ajvide Lindqvist: Menneskehavn. Merkelig bok, er ikke helt sikker på hva jeg syntes om den. Gripende på et vis, men underlig.
23. Jean de Brunhoff: Babar på reise
24. Terje Formoe: Kaptein Sabeltann og Pinky på skattejakt i Kjuttaviga. Denne har jeg også lest uendelig mange ganger, men jeg fører den opp. Moro for minstemann.
25. St. mld nr. 14 (2007-2008) Dataspill. Kan føre opp pensum også, sant? Interessant nok, forsåvidt.
26. Thorbjørn Egner: Karius og Baktus. Lillebror koser seg. Storesøster kjeder seg.
27. Endre Lund Eriksen: Pelle blir rappa. Lettlest for storesøster.
28. Camilla Läckberg: Fyrvokteren. OK. Hun har godt driv, synes jeg, men det var ikke så veldig spennende.
29. Stine Jarmund Bratlien: Dataspill og omsorgsetikk : en kvalitativ undersøkelse av syvåringers bruk av dataspill og deres moralske vurderinger
30. Lin Hallberg: Torsdager med Sigge. (Barnebok). Gjeeesp.
31. Eva Liestøl: Dataspill : innføring og analyse (pensum)
32. Bjørn Bjørnsen og Anne-Kristine Kronborg: Hele folket i hus : OBOS 1970-2009. Interessant om byutvikling og boligbygging
33. Annette Tison og Talus Taylor: Barbapapa på arbeid (barnebok)
34. Val McDernid: Retterstedet. Krim. Helt ok.
35. Sinéad Moriarty: The baby trail. Lettlest chicklit-type.
36. Wien /Gyldendals reiseguider. Ja, jeg leser sånt fra perm til perm når jeg er ute på tur...
37. Jean de Brunhoff: Kong Babar. Barna går ikke lei.
38. Jean de Brunhoff: Babar på reise
39. Jean de Brunhoff: Historien om Babar, den vesle elefanten
40. Ken Follett: I all evighet. Frittstående fortsettelse av Stormenes tid. Denne har jeg hatt på vent lenge, og ikke helt orket å begynne på. 1100 sider, og veldig engasjerende, synes jeg. Anbefales!
41. Oslo i gamle og nye bilder. Fotobok, sånne liker jeg!
42. Are Kalvø: Syden. Småmorsomt
43. Katie Pierce: Jennys nye bestevenninne. Hestebok, høytlesing for storesøster. Stønn.
44. Siri Østli: På høye hæler over Grønland. Norsk chick-lit. Fornøyelig, og veldig lettlest.
45. Nina E. Høye: Oscarshall. Var på omvisning der i går, og gikk hjem og leste boka
46. Henning Mankell: Den usylige mannen. Wallander-krim på det jevne.
47. Johan Theorin: Nattefokk. Bra, men ikke så bra som jeg hadde forventet, etter alle lovordene jeg hadde lest om den.
48. Jens Lapidus: Aldri fucke opp. Litt skuffende oppfølger til "Cash"
49. Jan Mehlum: Det ingen vet. Helt OK krim. Ikke veldig spennende.
50. Lisa Jewell: The truth abut Melody Browne. En av de chick-lit-forfatterne jeg liker godt. Denne var ikke så veldig chick-lit-aktig, synes jeg. Men fin.
51. Åsa Linderborg: Meg eier ingen. Har hatt lyst til å lese denne lenge. Veldig gripende og sterk.
52. Mary Ann Shaffer: Guernsey forening for litteratur og potetskrellpai. Denne var veldig søt! Anbefales som sommerlektyre
53. Kristopher Schau: På vegne av venner. Denne var rørende og flott, synes jeg. Han har definitivt flere sider, den godeste Schau.
54. Are Kalvø: Nød. Tja.
55. Akin Düzakin: Lukas bygger olabil. Bildebok. Veldig søt.
56. Merete Morken Andersen: Raske reven Rogers lille rotebok. Bildebok. Veldig søt den også.
57. Roald Dahl: Onkel Oswald. Denne hadde jeg lest før, men hadde lyst på et gjensyn med. Den er utrolig morsom.
58. Tor Åge Bringsværd: Bløtkakemannen. Denne fikk jeg ikke taket på i det hele tatt, men leste den ferdig likevel.
59. Ragnar Hovland: Sjølvmord i skilpaddekafeen. Dette var gjen-lesning til stor fornøyelse. Dette er en av mine favorittbøker. Den er fantastisk morsom, absurd, tørr og smart. Anbefales!
60. Bodil Vidnes-Kopperud: Ønskejenta. Barnebok, leseløve, faktisk. Om adposjon. Helt nydelig. Såpass at jeg begynte å gråte...
61. Neil Gaiman & Terry Pratchett: Good omens. Hyggelig gjenlesning. Ustyrtelig morsomt.
62. Kajsa Ingemarsson: Bare vanlig vann. Chick-lit. HAr lest dem verre. Underholdende.
63. Laila Lanes og Jan Henry T. Olsen: Skynd deg å elske. Om ex-fiskeriministeren som har fått Alzheimer. Gripende fortelling skrevet av kona hans.
64. Olav Gunnar Ballo: Kaja. Også gripende om en fars kjærlighet til et barn som valgte å gå ut av livet.
65. Jeffery Deaver: Den forsvunne mann. Spennende Lincoln Rhyme-bok
66. Siri Lill Mannes: 66 grader nord. Krim. Sånn middels
67. Endre Lund Eriksen og Olve Askim: Alvin Pang og en søster for mye
68. Endre Lund Eriksen og Olve Askim: Alvin Pang og verdens beste bursdag.
Begge to bildebøker, og veldig søte.
69. Roald Dahl: Den magiske fingeren. Søt gjen-lesning
70. Val McDermid: I blodets grep. Fiffig, likte godt.
71. Irina Lee: Det sa min far. Biografi om Mr. Lee. Litt tilfeldig at jeg kom over den, men en fortelling om et mangfoldig liv, er det!
72. Jørn Lier Horst: Nattmannen. Mitt første møte med forfatteren. Jeg likte godt, og kommer til å lese mer. Krim.
73. Even & Anne Holt: Flimmer. Helt OK krim.
74. Jørn Lier Horst: Felicia forsvant. Godkjent, kommer til å lese mer av ham.
75. Jo Nesbø: Doktor Proktors prompepulver. Høytlesning for barna. Relativt vellykket.
76. Jørn Lier Horst: Når havet stilner. Krim. Helt ok.
77. Maria Parr: Tonje Glimmerdal. Prøvde å lese for barna, men de var ikke så interesserte, så da leste jeg ferdig selv. Likte den godt.
78. Camilla Grebe og Åsa Träff: En slags fred. Søskenparet har skrevet en ganske god krim, synes jeg.
79. Jørgen Gunnerud: Byen med det store hjertet. Krim. Har lest mer engasjerende fra den kanten tidligere. Lot meg ikke helt rive med.
80. Sissel Lie: Pusegutten er en drittsekk. Barnebok. Høytlesning for barna
81. Måns Kallentoft: Sommerdøden. Mitt første møte men ham. Likte det godt. Svensk krim.
82. Jan-Erik Fjell: Tysteren. Dette var god spenning, synes jeg. Fra Fredrikstad og New York
83. Sophie Kinsella: Mini shopaholic. Småmorsom, men hun irriterer meg også..
84. Terje Bjøranger: Den tredje søsteren. Om æresdrap og tvangsekteskap. Pakket inn i spenning. Den engasjerte meg.
85. Eric-Emmanuel Schmitt: Sumobryteren som ikke kunne legge på seg. En liten bok som var raskt lest, men kanskje ikke like fort glemt. Denne likte jeg godt.
87. Siri Walen Simensen Jeg bor rett nede i gata. Om uteliggeren Gunnar. Forsåvidt en interessant historie, men den engasjerte meg ikke.
88. Alexia Bohwim: Milf. Etter endel medieomtale tenkte jeg at jeg skulle sjekke. Nope. Not my cup of tea. Tommel ned.
89. Anne Cecilie Hopstock: Hvis jeg roper høyt nok. Ex-kona til Khalid Skahs kamp for å få barna hjem fra Marokko. På et vis gripende, på et annet vis veldig distansert. Resultat: middels for meg.
90. Jo Nesbø: Doktor Proktors tidsbadekar. Sto langt tilbake for bok nr. 1. synes jeg.
91. Tine Kjær: Lille Snø. Billedbok om en isbjørn som så gjerne vil smake på tomat, paprika og appelsin. Søt.
92. Helene Uri: De beste blant oss. Kostelig. Jeg koste meg veldig.
93. Jeffery Deaver: Kald måne. Spenning. Og spennende var den, selv om jeg ikke likte slutten. Her møtes Lincoln Rhyme og Kathryn Dance, kult nok.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat